3 Česte Greške Kod Mjerenja Uspjeha Mobilnih Kampanja (i kako ih izbjeći)!
Marketing je vodilja mobilne revolucije. Svjedočimo kako tehnologija mijenja način na koji korisnici koriste i dijele informacije, ostvaruju kontakte i povezuju se s brandovima.
Vjerovatno ste ovo već čuli – mobilni ekran postao je prvi ekran. Pametni telefoni su preferirana platforma za društveno povezivanje, praćenje TV programa, vijesti, igre, muziku i ostale forme zabave, posebno za mlađu publiku.
Posljednji izvještaji giganata društvenih mreža – Facebooka i Twittera pokazuju kako njihovim rastom prihoda oglašavanja dominiraju mobilni kanali. Osim toga, predviđa se da će mobilno oglašavanje na globalnoj razini prestići desktop u 2018.
Kako se vrijeme provedeno online sve više preusmjerava prema mobilnim uređajima, eksperti iz oblasti marketinga moraju biti spremni. Mobile nije kanal, već kompletna i moćna multi-kanalna platforma koja može pružiti dosad neviđena, relevantna brend iskustva.
Greška #1: Primjena isključivo tradicionalnih mjerenja online oglašavanja na mobilnim kampanjama
Još od pojave interneta, online oglašavanje je donijelo standardne načine za mjerenje učinkovitosti kampanja. Utisci, doseg, posjete, CTR i vrijeme provedeno na stranici postali su integralni dio tipičnog marketinškog izvještaja. Nepotrebno je reći da su neki od ovih načina mjerenja i dalje važeće kod mjerenja uspjeha mobilne kampanje.
Međutim mobilno oglašavanje predstavlja potpuno drugačiji izazov od onog na koji su ljudi iz marketinga navikli kod drugih medija i kanala. Kao snažna i relativno nova platforma, mobilno oglašavanje je otvorilo potpuno novi nivo mogućnosti za komunikaciju s potrošačima, podsticanje interakcije, prenošenje priče i na kraju, izgradnju odnosa.
Kako izbjeći ovu grešku:
Sve se svodi na kategoriju brenda i sveukupni cilj marketinške strategije. Korištenje isključivo tradicionalne metrike online oglašavanja nije dovoljno. Interaktivna priroda mobilnog oglašavanja tjera stručnjake iz oblasti marketinga da pogledaju i podatke kao što su procenat angažmana i broj interakcija. Na taj način ćemo dobiti jasnu sliku koliko na korisnike utječe kreativa mobilnog oglasa te možemo precizno mjeriti cjelokupnu učinkovitost kampanje.
Greška #2: Mjerenje stanja na klikovima
Marketinški stručnjaci često prosuđuju uspješnost kampanje na osnovu klikova. Neki idu korak dalje pa prate preuzimanja, instaliranje ili konverzije te računaju najmanji trošak po kanalu. Mjerenje uspjeha kampanje na ovaj način je učestala greška koja može bespotrebno trošenje budgeta opravdati fikcionalnim ROI-em.
Kako izbjeći ovu grešku:
Potrošači ili korisnici (u mobilnim aplikacijama) su bezvrijedni ako na značajan način ne vrše interakciju s brendom. Prvo identificirajte događaje koji su blisko povezani s ciljem kampanje: potencijalni korisnici, registracije, kupovina, angažman. Pratite i mjerite ove događaje kroz sve kanale kampanje: targetirane medijske portale, oglašavanje na društvenim mrežama, email, SMS, itd. Zatim mapirajte korisnikovu putanju kako biste mogli mjeriti ponaša li se targetirana publika kako ste očekivali, u skladu s ciljevima postavljenim na početku mobilne kampanje.
Slijedom ovih načina mjerenja na „dubljem nivou“ moći ćete garantovati bolji povrat investicije u sljedećoj kampanji.
Greška #3: Povezivanje pogrešne metrike s ciljem kampanje
Koji je bio glavni cilj vaše mobilne kampanje? Bolja eksponiranost kod lansiranja novog proizvoda, podsticanje posjeta u trgovini, podizanje namjere kupovine, izgradnja baze pratioca ili angažman?
Iskusni eksperti iz marketinga znaju da stopa interakcije ili angažmana ne vrijedi jednako ako je vaš primarni cilj orijentisan na prodaju. S druge strane, brend ne može očekivati velik porast u prodaji ako je cilj kampanje informisati i angažovati publiku vezano uz novu ponudu ili proizvod.
Kako izbjeći ovu grešku:
Postavite jasne Ključne Indikatore Performansi (KPI) u samom početku kampanje. Mapirajte kretanje i dodirne tačke u putanji klijenta na koje želite utjecati, te ih uparite s odgovarajućom i relevantnom metrikom za mjerenje uspješnosti kampanje.
Kakva su vaša dosadašnja iskustva s mobilnim oglašavanjem?
Jeste li upali u jednu od navedenih ili neku drugu zamku pri mjerenju uspješnosti mobilne kampanje? Podijelite svoje mišljenje na MAD Conference LinkedIn Grupi i uključite se u raspravu.