Ad Gamification – Zašto Su Mobilni Oglasi Koncipirani Kao Igrice Uspješni
Želite li provesti mobilnu kampanju s nadprosječnim rezultatima, jedna od opcija jest da koristite interaktivni mobilni oglas. I to onaj koji integriše elemente igre i kroz njih podstiče angažman krajnjih korisnika. Kod osmišljavanja takvog mobilnog oglasa, osim kreativnosti i marketinškog iskustva, potrebno je i osnovno znanje o igrama.
Koliko nas privlače igre u mobilnim oglasima
Najbolje da vam pokažem na primjeru. Za m:tel, nacionalni telekom operator u Bosni i Hercegovini, proveli smo kampanju s gaming mobilnim oglasom.
M:tel je kroz kampanju promovisao akciju za Frend tarifu s neograničenim mobilnim internet prometom. Koncept kampanje bazirao se na standardnoj memory igrici, u kojoj je bilo potrebno otkriti parove ikona. Kampanja je postigla CTR od 19.04% za Full screen HTML5 oglas, a čak 0.75% korisnika je odigralo cijelu igru do kraja i ostvarilo engagement od punih 35 sekundi.
Zašto se volimo igrati
Zašto su neke igrice uspješne dok druge propadaju? Zašto je cijeli svijet poludio za Candy Crush i zašto provodimo sate igrajući WoW ili Assasin's Creed? Iza svake od uspješnih igara ne krije se sreća već psihologija. Zato je dobro upoznati bar osnovne principe stvaranja igara i koristiti ih kod izrade mobilnih kampanja.
Jon Radodff, američki poduzetnik, autor i dizajner igara u knjizi Game On: Energize your Business with Social Games kaže da postoji 42 FUNdamentalnih razloga koji stvaraju zabavu. Kad tih 42 razloga povežemo sa 16 osnovnih ljudskih motivatora (prema doktoru Stevenu Reissu), možemo napraviti idealnu kombinaciju koja će aktivirati prave psihološke trigere i učiniti igru neodoljivom.
Heroj ili buntovnik, red ili nered
Prema gore navedenoj kombinaciji FUNdamenata i motivatora, prepoznavanje uzoraka (FUNdament) aktivira znatiželju i potrebu za redom i poretkom (motivatori). Zato su igrice kao Candy Crush toliko popularne među širokom publikom.
Kad igramo igricu u kojoj smo heroj, aktivira se velik broj motivatora: moć, nezavisnost, čast, idealizam, društveni kontakt, status, osveta i romansa. Slični motivatori su aktivni i kad uđemo u ulogu buntovnika. Zavisno od toga koji psihološki moment želite ostvariti igrom, poslužite se ovom kombinacijom kako biste pronašli odgovarajući pristup (pročitaj više).
Svaka igra ima svoju priču
Kad razmišljamo o mobilnoj kampanji, pogotovo kad se radi o interaktivnom oglasu, važno je da se ne fokusiramo isključivo na interaktivnost. Ona mora biti u službi priče koju želimo ispričati. Vratimo se na konkretnu m:telovu kampanju. U njoj je pristup igre memorije bio pravi izbor obzirom da je cilj kampanje bio brending, te je engagement bio željeni rezultat.
Pogledajte i video o kampanji i rezultatima.
Kakva su vaša iskustva s interaktivnim kampanjama koje koriste princip igre? Podijelite svoje mišljenje s nama uz #ClickAttackads na Twitteru!
A ako vam je potreban savjet o svojoj mobilnoj kampanji, kontaktirajte nas!