Ultimativna kontrolna lista za mjerenje uspješnosti vaše sljedeće mobilne kampanje
Sama činjenica da ste odvojili dio budžeta za mobilno oglašavanje nije garancija da ćete dobiti kampanju visoke učinkovitosti. Kompletan uspjeh mobilnog oglašavanja zahtjeva pomno organiziranu kampanju, počevši od dobrog media plana, promišljene kreative, isprobanih i provjerenih oglašivačkih tehnologija i naravno ispravnog pristupa mjerenju učinkovitosti.
Zato donosimo ultimativnu kontrolnu listu za mjerenje uspješnosti mobilnih oglašivačkih kampanja.
1. Jeste li postigli cilj mobilne kampanje?
Mobilno oglašavanje može pojačati vaše poslovanje, no ako niste utvrdili što točno želite postići, ne možete mjeriti uspjeh. Kako bi to činili što lakše, razdijelite svoje ciljeve u dvije glavne kategorije, kvantitativne i kvalitativne.
- Kvantitativni ciljevi su oni koji mogu biti mjereni bilo kojim faktorom mobilne kampanje i uključuju brojeve, na primjer ciljana konverzija ili angažman, akvizicija novih klijenata ili doprinos prihodu.
- S druge strane, potrebno je pratiti i kvalitativne ciljeve. Ostvarivanje takvih ciljeva ne bazira se na mjerljivim parametrima već na vrijednosti koju kampanja doprinosi brandu. U takve ciljeve spadaju povratne informacije klijenata, zadovoljstvo proizvodom i uslugom, povećanje svijesti o brandu, itd.
2. Mjerite angažman na osnovu kreativnosti mobilnog oglasa
Kako biste saznali isplati li se kreativnost u mobilnom oglašavanju, morate uložiti dio svog budžeta u kreativu i razvoj mobilne kampanje. Zato definirajte ciljeve angažiranosti kako biste objektivno pratili utjecaj koji kreativa ima na kampanju te u kojoj mjeri korisnici vrše interakciju s mobilnim oglasom.
- Jedan od poznatijih indikatora je CTR (Click-through-Rate). Broj klikova na polje s pozivom na akciju mobilnog oglasa podijeljeno s ukupnim brojem prikazivanja može pružiti uvid u interes za vašu promotivnu ponudu.
- Istovremeno, korisnik ne mora nužno kliknuti na polje s pozivom na akciju kako bi se izvršila interakcija s mobilnim oglasom. Broj interakcija s pojedinom kreativnom aktivnošću, bila ona povlačenje prstom po ekranu, dodir, pokretanje videa, dijeljenje na društvenim mrežama ili slično, podijeljen s brojem prikazivanja daje Stopu interakcije s oglasom (Interaction CTR). Tako dobiveni postotak pokazuje u kojoj je mjeri publika koja je vidjela oglas izvršila interakciju s vašom promotivnom porukom.
3. Poznavanje post-klik konverzije pomaže u izračunu profitabilnosti mobilnog oglasa
Kako biste razumjeli vrijednost koju vaša mobilna oglasna kampanja donosi vašem poslovanju, potrebno je mjeriti konverziju koja se dešava nakon što je korisnik izvršio interakciju s oglasom. Stopa konverzije oglasa (Ad Conversion Rate) se računa dijeljenjem broja konverzija s ukupnim brojem klikova na oglas. Neki od najučestalijih primjera post-klik konverzije su:
- Akcije na dediciranoj web stranici, uključujući i društvene mreže
- Zaprimljeni pozivi nakon klika na mobilni oglas (Click-to-call poziv na akciju)
- Preuzimanje mobilne aplikacije
- Konverzije koje se dešavaju offline, na primjer posjeti u fizičkim trgovinama tijekom kojih se koristi kupon ili popust promovirani u mobilnom oglasu
Konkretna metrika za mjerenje post-klik konverzije jest Cost-Per-Conversion i ona će vam pomoći da utvrdite isplativost mobilnog oglasa. Cijena konverzija trebala bi biti manja od iznosa koji ste primili od svakog konvertiranog posjetitelja.
4. Pratite segmente s najboljim performansama vašeg branda kako biste poboljšali targeting
Jednako je tako važno znati dopire li vaša poruka do prave publike. Ako se vaša mobilna kampanja prikazuje putem premium oglašivačke mreže koja omogućuje kompletno upravljanje kampanjom, imat ćete uvid i u segmente s najboljim performansama. U izvještaju o kampanji pronaći ćete vrijedne informacije koje možete pratiti, kao na primjer:
- Performanse kampanje prema različitim proizvođačima ili tipovima mobilnih uređaja
- Koji mobilni operator je manje ili više popularan kod vaše publike
- Performanse prema geografskoj lokaciji
- Click-through-Rate po mobilnom operativnom sustavu
5. Na kraju, izračunajte ROI vaše mobilne kampanje
Koliko je god korisno znati broj prikazivanja i klikova koje je kampanja ostvarila, još je bolje znati koliko vaši oglasi pridonose uspjehu poslovanja. ROI (Return on Investment) je jedna od najvažnijih metrika za mobilne oglašivače, obzirom da pokazuje stvarni učinak koji mobilno oglašavanje ima na vaše poslovanje, te pomaže procijeniti daje li novac koji ulažete zdrav profit. Računanje mobilnog ROI-a ovisi o ciljevima kampanje. Za mobilne kampanje koje imaju mjerljivi KPI je jednostavno izračunati ROI – samo oduzmite uložene troškove od ostvarenih prihoda te podijelite dobiveno s uloženim troškovima. S druge strane, mjerenje ROI-a za brand awareness i slične kampanje jednako je korisno računati ROI, no malo je zahtjevnije doći do krajnjeg rezultata.
Bilo da koristite mobilno oglašavanje za povećanje prodaje, generiranje baze podataka ili poticanje drugih vrijednih aktivnosti kupaca, pametno je mjeriti performanse, jer je njihova krajnja zadaća poticati napredak u budućim marketinškim kampanjama.
Planirate i sami pokrenuti mobilnu kampanju? Pomoći ćemo vam mjeriti njenu uspješnost!